Головна » Статті » Мої статті

Jawa 650

У минулому році зовсім випадково дізнався, що з'явилася нова модель «Яви» з двигуном «Rotax». За фотографіями в Інтернеті стало ясно, що мотоцикл принципово відрізняється від старих моделей, але при цьому в його дизайні явно простежуються риси мотоциклів 60 - х і 70 - х років, зокрема, знаменитої «бабусі».

Час двухтактників безповоротно пішло в минуле, і установка перевіреного на випробуваннях на BMWF650 і ApriliaPegaso надійного двигуна Rotax 654 вселяло деяку надію на те, що мотоцикл вийшов досить цікавим.

Мене завжди приваблювали мотоцикли класичного дизайну, але без чопперних підніжок високо попереду. Таких мотоциклів у світі зовсім небагато, схожа посадка є у Kawasaki Eliminator ZL 600, але ця модель зараз вже не випускається, однак коштувала вона набагато дорожче.

У салоні дилера «Яви», побачивши мотоцикл я помітив, що живцем він виглядає набагато красивіше, ніж на фото. Сподобався його розмір - він істотно більше, ніж 350-ка.

Загалом не знайшов ніяких ріжучих очей огріхів виконання, знайомих з вітчизняної мототехніки. Стало ясно, що чехи дуже серйозно поставилися до виробництва нової моделі «Яви».

Виявилося, що за рік було продано близько 30 мотоциклів цієї моделі, при цьому звернень в гарантійний сервіс не було жодного. Це виявилося вирішальним аргументом на користь покупки мотоцикла.

Ось мої перші враження про нову «Яві»:

- Зарядив акумулятор, перевірив рівень масла, натиснув кнопку стартера, мотор завівся відразу, звук одностволки низький, басовитий, соковитий.

- Вібрації на холостих обертах немає, робота дуже м'яка, завдяки врівноважує валу в двигуні.

- Рушаю - ходи передач короткі, чіткі. Зусилля на важелі зчеплення здалося мені завеликим, хоча з часом я звик, мабуть рука без тренування (20 років не їздив) ще не звикла.

- Динаміка розгону приємно здивувала: прискорення дуже пристойне, оскільки потужність двигуна близько 50 л.с., а вага мотоцикла всього 180 кг.

- В поєднанні з низькою посадкою і низьким центром ваги сподобалася стійкість мотоцикла на всіх режимах. У пробці не знімав ніг з підніжок аж до швидкості

1 км. в годину, можна підрулювати і тримати рівновагу як на велосипеді.

Обидва дискових гальма гасять швидкість дуже ефективно, передній натискаю двома пальцями. Задній гальмівний шланг армований. При натисканні переднього гальма мотоцикл впевнено тримає прямолінійний курс. Проїхав по бруківці трамвайних шляхів - йде плавно, стійко, мабуть по - чому завдяки потужній траверсі між пір'ям вилки в районі переднього крила.

Розкручувати мотор до максимальних обертів поки не можна - мотоцикл в обкатці, але за матеріалами тест - райд BMWF650 і Aprilia Pegaso в Інтернеті, стає зрозуміло, що двигун веде себе стабільно на всіх режимах, і створюється враження, що він має більший робочий об'єм, ніж 650 куб.см. За відгуками випробувачів, вібрації мотора зростають при 5500 об / хв. і вище, що не заважає досягати швидкості 175 - 180 км / год. І звичайно, при таких швидкостях необхідно поставити вітрової щиток, що входить в список додаткових опцій до нової «Яві».

Кілька слів про гумі. На мотоциклі встановлені покришки чеської фірми «Mitas» сучасного рівня, що дозволяють впевнено рухатися по прямій і проходити повороти на високій швидкості з великим нахилом без прослизання. Ці колеса цілком конкурентоспроможні з покришками брендових виробників. З міркувань дизайну заднє колесо набагато товщі переднього, і це додає зовнішності мотоцикла закінчений і модний вигляд.

Всі органи управління розташовані зручно, на своїх місцях, на приборке є лампи тиску масла, перегріву двигуна, резерву палива, нейтралі, поворотів. Спідометр зі світлою шкалою добре читається і вночі, завдяки приємною зеленому підсвічуванню, є добовий лічильник.



Резюме.

Нова «Ява» - дуже цікава пропозиція сучасного класичного мотоцикла в ретро - стилі з надійним та перевіреним часом рушієм і красивим зваженим дизайном, який буде оцінений любителями сучасної техніки, виконаної в стилі 60 - х років минулого століття, але має дуже високі технічні характеристики.
На російському моторинку аналогічних моделей в цьому ціновому діапазоні практично немає. І якщо пригадати старі моделі «Яви» ця марка завжди відрізнялася високою надійністю і довговічністю своєї техніки, а так же гарним дизайном і високим комфортом. Всі ці риси старих «Яв» перейшли на нову модель.

Двигун

Їзда по місту на «Яві» не доставляла жодних проблем, в основному з - за зручності маневрування в пробках - мотоцикл вузький і з низьким центром ваги. Якщо потрібно було інтенсивно прискоритися, то зробити це було дуже легко, тому що двигун має рівномірну характеристику з 2000 до 7000об/мін. В екстрених випадках доводилося перемикатися на один щабель вниз і отримувати такий імпульс, що тільки тримай кермо міцніше.

Розгін до 100 км / чзанімает приблизно 6 секунд.

Часто доводилося бачити здивовані очі водіїв автомобілів, що не чекали такої прудкості від мотоцикла «Ява».

Поїздки по трасі показали, що компонування сидіння, керма і педалей зручна, посадка пряма, немає зайвого навантаження на руки. Запас потужності такий, що обгони на будь-яких швидкостях проходять впевнено і швидко.

Після установки вітрового щитка зменшився вітродуй, відриває руки від керма після 140 км / год.

Гальма

З приводу гальм, можу сказати, що передній, хоча і однодисковий гальмо справлявся зі своїм завданням цілком адекватно, багато в чому через те, що вдало підібраний діаметр диска-320 мм. Звичайно, при різкому стисканні важеля спостерігався клювок, але ні разу мені не вдалося змусити спрацювати передню підвіску до упору.

Одного разу я в екстреній ситуації під час повороту сильно стиснув важіль переднього гальма, колесо пішло в юз, що призвело до того, що я впав.

До речі, при падінні штатні дуги здорово рятують ноги і мотоцикл, створюючи захисну зону, в яку потрапляють важелі, картер двигуна і задні мигалки. Збиток від падіння зводиться до подряпаному обідку фари і глушителя. Скло передньої мигалки купив у магазині в Сокольниках за 100 руб.

Про заднє гальмо можу тільки сказати, що змусити колесо піти в юз можна тільки сильно натиснувши на педаль, помітна хороша зворотній зв'язок.

Трансмісія

Не можу не похвалити коробку передач. За відгуками власників мотоциклів інших марок, далеко не завжди коробка працює добре. Тут вона навіть здивувала - чіткість, безшумність, короткі ходи, включення нейтралі - без проблем, навіть коли мотоцикл стоїть на місці з включеним двигуном.

Поїздки по лісовими стежками на дачі на невеликих швидкостях доставили справжнє задоволення - мотоцикл поводиться спокійно, на 2 або 3 передачі можна з комфортом рухатися, дозуючи швидкість тільки ручкою газу, не чіпаючи зчеплення. Плавний хід по дорозі, викладеної бетонними плитами - підвіска «ковтає» стики.

Із за рідинного охолодження побоюватися перегріву двигуна не доводиться, іноді спрацьовує електровентилятор.



Підсумовуючи враження про нову Яві, можна сказати, що виробник створив дуже вдалий продукт, використовуючи свій великий досвід у створенні надійної і простий в обслуговуванні техніки.

Вибір двигуна «ROTAX 654DS» був абсолютно правильним, тому що це дуже витривалий агрегат, який перемагав неодноразово в ралі «Париж - Дакар».

Варіант з карбюратором постійного розрідження «BING», знайомого в нашій країні по оппозитом «BMW» і модифікаціям «Уралов» спрощує обслуговування і дає рівну характеристику двигуна.

Будь-яка інша компонувальна схема, на мій погляд, не могла дати особливих переваг, але збільшила б вагу конструкції і її вартість.

Мінуси

З недоліків можу відзначити не дуже вдалу компоновку джгутів електропроводки під паливним баком, а також передню вилку застарілої конструкції без регулювань.

Область застосування

Що стосується області застосування нової «Яви», на мій погляд мотоцикл вийшов універсальний дозволяє рухатися по магістралі з досить високою швидкістю і прискоренням, при цьому на ньому можна їздити з комфортом на малих швидкостях на природі, в лісі, на дачі. Мотоцикл легкий в управлінні для початківців і жінок.

Від старих моделей «Яви» він з поведінки відрізняється кардинально, я в перший час ніяк не міг усвідомити, що їду на великий «Яві». Кожен мій приїзд на Воробйові гори викликав дуже великий інтерес у байкерів, так як нова «Ява» в Москві ще рідкість, ніхто її живцем не бачив.

Вартість

З приводу вартості мотоцикла - 8000 доларів це звичайно чимало, але при цьому істотно дешевше мотоциклів цього класу інших марок. Необхідно врахувати і те, що обсяг виробництва «Яви» зараз дуже невеликий, і масової ця модель навряд чи буде. На мій погляд, задоволення їздити на мотоциклі ексклюзивному коштує грошей.

До речі, прямий конкурент нової «Яви» - це мотоцикл Moto Guzzi 750Nevada, що має дуже схожі характеристики і аналогічний вагу, але зовні особисто мені не дуже імпонує, дизайн «Яви» більш класичний і строгий.

Категорія: Мої статті | Додав: Goleychuk (26.01.2012)
Переглядів: 3137 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: