Головна » Статті » Мої статті

Як народжувався паровоз
Скажете, що я сбренділ, що тупиця, коли скажу, що я встановив на 350-кубову Jawa пелюсткові клапани від «полтішкового» «Пілота»? Самі ви ...



Прочитав я матеріал «Впусти, колектор!» («Мото», № 12-2001) отом, як хлопці встановили пелюстковий клапан на «Іж-Юпі-тер», і загорівся: і я хочу зробити так само! Ні, піднімати максимум потужності не збирався - все одно на місцевих дорогах особливо не розженешся. А от змусити мотор краще тягнути на малих обертах - це корисно! У мене стояли два мотоцикли, готових стати «піддослідними кроликами»: Jawa 638 і «Іж-ПС». Вирішив почати з Jawa. Споруджувати клапан самому - робота безглузда, тим більше, що можна купити аж три вітчизняні: «тульський», зідов-ський і від «Пілота». Вибрав «пілотовскіе». Як заготівля, вони в самий раз: головне, підходять для Jawa за габаритами.



Клапани допрацював: збільшив ширину вікон до 10 мм, підрівняти всі утикі і задирки. Замінив штатні пластини товщиною 0,5 мм (вони «дубові» і всі як одна «гвинтом») на більш тонкі - 0,35 мм. Щоб клапани вмістилися між шпильками кріплення впускного колектора, їх висоту зменшив з 36 до 33,5 мм (див. креслення). Для цього підточив їх алюмінієве підставу, зняв фаски на обмежувачах пелюсток, зазенковал отвори під гвинти в обмежувачах і прикрутив їх до корпусу гвинтами з конічною голівкою. З цієї ж причини нові шпильки виготовив ступінчасті: з боку циліндра - М8, а з іншого - М6.



Але потрібен корпус. Ця деталь складна, у виготовленні трудомістка. Набравшись терпіння, взявся за роботу. Спочатку з сталевого листа товщиною 5 мм виготовив фланці з припущеннями для підгонки після зварювання. Щоб клапани встали на свої місця, підрізав їм «вуха». Приставив до шкарпеток клапанів фланець, до якого будуть прилягати клапани, і вирізав з картону шаблон стінок корпусу: дві загнуті смужки і внутрішні перегородки. Виготовив їх з 1,5-мм сталь-ного листа. Спочатку приварив зовнішні стінки, а вже потім вставив усередину дві перегородки і «прихопив» зварюванням. На фрезерному верстаті підправив отримані стінки, щоб до них можна було приварити другий фланець, і, виставивши його по отворах шпильок, «прихопив». Переконавшись в співвісності отворів, остаточно обварив фланці «по колу». Потім на фрезерному верстаті отторцевал фланці начисто. Підігнав внутрішні поверхні напилками і шарошкамі. Просвердлив в клапанах нові отвори під шпильки. У простір між перегородками залив епоксидну смолу, а заодно просочив смолою і шви, для герметичності. Фу-у-у, корпус готовий, можна перепочити!

Віддихавшись, взявся за підгонку впускних каналів циліндрів. Так намаялся з виготовленням корпусу, що не було сил знімати циліндри. Вивів поршні в середнє положення, заповнив впускні канали солідолом і в такому вигляді їх «отшарошіл». Вигадав небагато, потім довелося вичищати мастило із стружкою пензликом, а це робітка ще та! Але нічого, покотило ... Підігнав канали і у впускному колекторі.



Нарешті все зібрав. Карбюратор змістився назад на 52 мм. Природно, штатному повітряного фільтру місця не залишилося. З повітряного патрубка від «Іжа» і «явовского» фільтруючого елемента виготовив саморобний. На фільтруючий елемент наділ відповідну пластмасову банку для захисту від бруду. Ось, власне, і все.

Експеримент вдався. Два сезони відкатав - тяга на низьких і середніх оборотах значно зросла, по лісових дорогах прет як паровоз! На 1000-1500 оборотах (практично холостих!), Та ще з пасажиром, на третій передачі без натуги тягне по лісовій піщаній дорозі! Максимальну потужність «полтінніковие» клапани, всупереч очікуванням, якщо й урізали, то невідчутно. Правда, і не збільшили, так як спідниці поршнів не підрізав і отворів в них не робив. Заводиться моц завжди виключно добре. D це, мабуть, заслуга електронного запалювання з датчиком Холла (спасибі публікацій «Мото»).



Установка клапанів актуальна, в першу чергу, для тих, кому доводиться багато їздити на малих обертах, по бездоріжжю, з «другим номером» або коляскою. А от для міської їзди без нічого, скажу чесно, гра не варта свічок, але лише в тому випадку, якщо jawa не форсували. Підвищити потужність на великих оборотах і не втратити безповоротно «низи» без пелюсткового клапана не вдасться.



Окрилений успіхом c.Jawa, в серпні минулого року обладнав клапанами «Іж-ПС». Технологія виготовлення корпусів клапанів та ж. Описувати її не буду-з креслень і фотографій все і так ясно. Тільки клапани, щоб вписатися в габарити штатних впускних каналів, повернув на 90 °. Всю конструкцію стягують шпильки Мб довжиною 80 мм. Канали в циліндрі допрацював, а штатний патрубок встановив таким, як є. Карбюратор від Jawa 638 закріпив саморобним хомутом. Те, що карбюратор змістився назад, на зручності об-говування майже не позначилося - він так само повертається в патрубках на 90 градусів, а потім можна його розбирати і чистити. Повітряний фільтр, природно, саморобний. З карбюратором його з'єднав шматками гумових патрубків від «Юпітера-5» і гофрованого воздуховода від якоїсь іномарки. Фільтруючий елемент-від Jawa. На «Іже» з клапаном проїхав поки небагато, але перші враження більш ніж обнадійливі. ПС став легко заводитися (вже через одного цього був сенс «задурити»), і, природно, покращилися характеристики при їзді внатяг - чого власне і домагався. Про максимальну потужність нічого конкретного сказати не можу - ніде її виміряти. Та й завдання стояла інша - зробити двигун еластичним.


Новинка! Нажмите на слова вверху, чтобы увидеть альтернативный перевод. Отказаться
Переводчик Google для бизнеса –Инструменты переводчика
переводчик сайтов
служба "Анализ рынков"
Отключить моментальный перевод
О Переводчике GoogleМобильная версияКонфиденциальностьСправкаОтправить отзыв




Категорія: Мої статті | Додав: Goleychuk (26.01.2012)
Переглядів: 2240 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: